Obiecanki cacanki, obietnica marki, której trzeba dotrzymać. Reason To Believe.

Niezła cena. Smaczny łosoś, ale sposób pakowania zupełnie niesmaczny. Czemu jest tak, że tylko przez opakowanie nie kupię już skądinąd niezłego produktu?

Czym jest obietnica marki i co to jest Reason To Believe?

 

 

Wszystko co kupujesz, buduje oczekiwania co do zaspokojenia Twoich potrzeb. Jeśli je spełnia to osiąga Reason To Believe, Świętego Graala marketingu (zobacz prostą definicję).
RTB to powody, dla których wierzysz w firmę, produkt i chcesz do nich wracać. Może ich być wiele, z grubsza jednak polegają na tym:

 

1. Znasz produkt i konsekwentnie spełnia funkcję o jaką Ci chodzi.
2. Nie znasz produktu, ale ktoś z Twojego bliskiego otoczenia jest z niego zadowolony i poleca.
3. Nie znasz produktu, ale widzisz, że jest dobrze opisany i ma dobre opinie w internecie i mediach tradycyjnych (prasa, TV)
4. Nie znasz produktu, ale widzisz, że jest z niego zadowolony ktoś kogo cenisz spoza Twojego otoczenia i sądzisz, że skoro dziala to u tej osoby, to pewnie będzie też działać u Ciebie.

Nawet jeśli po raz kolejny kupujesz tę samą rzecz, to opierasz się na obietnicy marki złożonej przez poprzedni egzemplarz czy wersję.

I nic tak nie denerwuje jak produkt, który tej obietnicy nie spełnia.

To jest podstawa tworzenia produktów i ich komunikacji. Na nic uczenie się teorii o RTB, jeśli nie wbijesz sobie do głowy, że produkt ma spełniać obietnicę i już. Inaczej jest kłamstwem, nikt tego nie lubi.

A o co chodzi z tym łososiem? Opakowanie, w którym plastikowa wytłoczka na rybę zajmuje 2/3 miejsca, a sama ryba to już tylko 1/2 opakowania.
Do tego grubość kartonika, jego kształt ze smakowitym okienkiem, które pokazuje piękną zawartość… To składa obietnicę, że w środku leży największy i najsmaczniejszy łosoś wszystkich mórz i oceanów.

A wcale tak nie jest…

 

Reason to belive by Biedronka
Wyprodukowano przez http://morpol.com dla Biedronka

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Top